follow me peeps !

TheQuote

im not the brightest or genius student but i had tried my best im not the the popular or famous student but atleast my friends know me well im not good but im not too evil im not going to say that im perfect because i also make mistake often that how i am how you treat me is depends on you :)

science side vs art side

student sains dengan student sastera berbeza ke ? i mean pure science okay . no semi-science . semi-science tu dah lain crita . okay . here some fact .. melalui observation aku lah 

# cara berfikir 
apabila aku (science side) berfikir , aku diam jak and sometimes cakap sensorang .. nak kasi diritu faham lah . fikir tentang experiment entah apa benda . budak sains banyak membuat analisis , hypothesis , inference , observation apabila dorang berfikir . cewaaahhhh !

budak sastera ( kawan aku ) pulak , dorang lebih berfikiran ala-ala macam guru sejarah . bersajak , berpantun , bagi je kat diorang . sedangkan aku nak tulis karangan seperenggan pun mengambil masa 2 jam 15 minit . aku nang salute la dengan dorang ni , sebab dorang nang terrer bab-bab sejarah ni . kuat membaca katakan . 

# cara berpakaian
budak sains agak nerd sikit arrr .. ala-ala seorang saintis . tapi , takda la rambut menggerbang tak tentu arah , yang pasti , student sains banyak pakai spec degree yang tinggi .. tebal gilerrrr kanta , tapi skang nih zaman dah berubah .. dorang dah guna contact lens dah . dalam erti kata lain , student sains smart sikit , no skinny jeans or whatever .

budak sastera pulak agak samseng sikit arr . ini melalui pengalaman aku okayy . kat school aku dolok , rata-rata student yang ada masalah disiplin adalah dari golongan student sastera . tak tau kenapa , maybe dorang lebih brani dari student sains kot . dorang lebih brani pakai suar skinny lah, skirt pendek lah g skul . ish ish ish .. tak ka naya 

#cara pergaulan 
budak science bercakap bila perlu . zaman sekolah aku dolok , aku just bergaul dengan student science jak . bukan takda kawan art side , cuma ciput jerrr . studnet science ni bercakap dengan cara yang sesimple yang mungkin . kalo budak science , nak bergossip pun takda selera .. mana tak nya , sedang hangat-hangat bergossip , last-last terpaksa diihentikan semata-mata nak ulangkaji dengan alasan tak lama gi nak exam .

budak sastera pulak dorang memang agak sosial lah , friendly . dorang ni nang bercakap 25 jam sehari . berbanding dengan student science , dorang ni lebih mudah bergaul dengan orang lain . sampaikan aku pernah tertanya-tanya " dorang ni tak penat ke asyik bercakap je sepanjang masa " nang ada je topik-topik hangat yang digossipkan

#perbincangan dalam kelas
budak-budak sains ni akan straight forward kpd isu yang dibincangkan . dorang ni salu nya tak fikir fasal orang len , a little bit selfish ( mengaku ) HA HA HA :D

budak sastera ni melencong smpai ke entah ke mana . and dorang ni , sume yang berkaitan dengan orang lain , tak kira lah sapa dorang tetap nak tau , a little bit kepoh . hehe .. terlebih caring la pulak(s) ! bila masuk isu isu yang sensitif (isu semasa ) dorang memang terrrerr. masing-masing tunjuk kehandalan sendiri . especially dalam debate , nang terrerr giler baboon . HA HA :D

what ever side you are masing-masing ada keistimewaan yang tersirat . fiu fiu . okayy , aku nak admit that ; aku (budak sains) nang malas post benda panjang-panjang . SO , sampai disini saja . bubuuuyee :D