follow me peeps !

TheQuote

im not the brightest or genius student but i had tried my best im not the the popular or famous student but atleast my friends know me well im not good but im not too evil im not going to say that im perfect because i also make mistake often that how i am how you treat me is depends on you :)

cinta pertama ♥

Cinta Pertama ... had u experiend first love ? i yakin, everybody mesti pernah ada kenangan terhadap cinta pertama kan kan kan ?
apa itu first love?

for me, memang indah if ada perasaan cinta itu menyelinap terus menyusup ke dalam kalbu. Memang perfect hidup kita jika warna-warna cinta menghiasi di jiwa. BUT,tak suma yang kita impikan, akan menjadi kenyataan. Kadang-kadang dalam keasyikkan bermadu kasih,cinta itu berterbangan dan terus lenyap. bak kata orang ku harapkan panas berpanjangan hujan ditengahari


for me,first love semanis TEBU sepahit HEMPEDU . itulah pertama kalinya kita merasai apa ertinya cinta.bermula dari situ lah kita pandai merasa rindu . ingin disayangi dan menyayangi.Mula memasang angan-2 untuk ke langkah seterusnya.

Namun, tidak semua cinta pertama akan berakhir hingga ke jinjang pelamin.

Alangkah indahnya jika cinta pertama itu berjaya hingga ke jinjang pelamin. Alangkah beruntungnya mereka yang berjaya membawa cinta pertama sehingga ke jinjang pelamin.

Namun, itulah hakikat kehidupan ... tidak semuanya indah-indah belaka.
Tapi ada juga yang kahwin dengan first love dia tapi akhirnya bercerai berai disebabkan perkara tertentu.

Cinta Pertama juga tidak semestinya cinta sejati kepada seseorang insan itu.Maybe cinta sejatinya berada pada insan lain namun jika kita tidak membuka pintu hati kita kepada insan itu, bagaimana cinta sejati yang kita dambakan hadir.I akui, sememangnya tak mudah untuk melupakan cinta pertama. Kadang-kadang, kita masih terkenangkannya walaupun cinta pertama itu sebenarnya amat menyakitkan hati. Kadang-kadang, cinta pertama tidak boleh dibanggakan kerana ia mampu merobek dan mencalar jiwa yang suci. Namun, kadang-kadang i fikir, kenapa harus wujudkan perasaan cinta itu di dalam diri sedangkan dia tidak tercipta untuk kita. Patutkah kita merasai apa ertinya rindu dan dibalas dengan kecewa.?


Pernahkah u terfikir, kenapa masih ramai yang membujang walaupun usia sudah menghampiri ke penghujung senja .factor utama : Memilih

memang kita ada hak untuk memilih agar jiwa tidak menyesal kemudian hari.Bak kata orang sediakan payung sebelum hujan.Pernah tak u sedar bahawa cinta pertamalah merupakan punca utamanya ramai yang memilih hidup membujang. Sometimes, insan menjadi fobia .. serik untuk bercinta lagi. Memang sukar untuk membentuk rumah jiwa jika kecewa sudah menghiasi di dalamnya. Kadang-kadang ia mengambil masa bertahun lamanya untuk mengubati luka di hati. Sampai bila kita perlu menutup pintu hati kepada mereka yang layak bertahkta di dalamnya?Sampai bila kita harus menyendiri jika kita tak pernah memberi peluang untuk mengundang cinta sejati? Kadang-kadang, cinta hati kita berada hampir dengan kita.Cuma kita yang tidak perasaan kerana terlalu taksub dengan cinta pertama yang menyakitkan hati itu sehingga kita terlepas cinta sejati. Kita harus membuka mata untuk melihat cinta sejati kita agar kita tidak menyesal di kemudian hari sekiranya cinta sejati itu juga terlepas daripada genggaman kita.

Melalui novel cinta,i terfikir ... alangkah bahagianya mereka yang telah dipertemukan jodoh masing-masing walaupun banyak rintangan yang terpaksa ditempuhi sedangkan hakikat kehidupan yang sebenarnya tidaklah semudah seperti novel.Sometimes,i selitkan diri i dalam novel tu sebagai watak utama untuk merasai kebahagian itu. Oleh itu, u harus bersyukur jika u telah dipertemukan jodoh dan hargailah pasangan masing-masing kerana bagi sesetengah insan, tidak mudah untuk bertemu jodoh dan tidak mudah untuk menyerah hati untuk dimiliki.


Kesimpulan yang dapat i simpulkan disini, kadang-kadang cinta pertama membuatkan seseorang itu hilang kepercayaan kepada orang kedua sehingga keraguan sentiasa timbul di hati mereka untuk mengecapi bahagia. Kadang-kadang mereka sanggup membujang hingga ke akhir hayat gara-gara cinta pertama yang menyakitkan hati. Walau apa pun situasi cinta yang anda alami, satu yang i ingatkan.. hargailah cinta yang hadir kerana sekali ia pergi, susah untuk mengundangnya semula ..

p/s : cintai orang yang mencintai kita


and if u suka pada seseorang itu, luahkannya agar dia juga tidak terlepas ke dalam tangan orang lain. Kita harus mengambil risiko terluka jika kita cintakan seseorang itu kerana jika kita hanya memendamkannya, mungkin si dia yang menjadi dambaan hati juga akan berlalu pergi .Alangkah ruginya selepas dia dimiliki baru kita tahu bahawa dia juga mempunyai perasaan yang sama dengan kita, hanya kerana kita terlambat, dia menjadi bunga larangan di jambangan orang. bak kata orang ayam terlepas tangan bau tahi

GOOD LUCK